tirsdag 1. april 2008

Motivasjonsteori veke 5

Eg skal berre ærlig innrømma at eg forsatt var i Thailand (noko som kan være ein motivasjon i seg sjølv) då Åshild hadde om emne motivasjon.
MEN det betyr ikkje at eg ikkje har lest eller ikkje gjort meg nokon tankar om emne, for det HAR eg gjort!

I og med at eg gjekk på kroppsøving i fjor, var ikkje dette temaet så heilt ukjendt for meg. Me fekk høyre heile tida at det var viktig å lage eit opplegg som var motiverane for elevane, noko som skulle vekke elevanes interesse. Men me fant fort ut at kanskje ikkje dette var så lett. Noko som kanskje eg synes var kjempe gøy å halde på med i gymsalen, var heilt gørr keisamt for nokon av elevane, og ikkje minst barnsleg! Den reaksjonen hadde eg kanskje ikkje venta meg, og det fekk meg etter kvart til å tenkje på kor forskjellig syn me kan ha på motivasjon.

Det er stor forskjell på indre og ytre motivasjon. Og eg vil tru at det er ofte den ytre motivasjonen som trer til i skulesamenhengen. Ein får gode karakterer eller anerkjensle frå lærar dersom ein gjer det bra på ein prøve eller på ei oppgåve. Månge elevar gjer skulearbeidet fordi dei må, og ikkje fordi dei syns det er kjekt eller meiningsfult. Karekterene og tilbakemeldingane som elev får frå lærar, blir då deira "belønning" for godt arbeid. Men kva med dei som ikkje får så gode tilbakemeldingar eller karakterar? Vil det bli ein belønning for dei på same måte?

Det finst ulike måtar å forstå motivasjon på. Den eine måten som eg har nemt over, er Behavioristisk perspektiv (belønning og straff). Til det eg har erfart til nå, gjennom praksis, kan eg vel sei at det er denne måten å forstå motivasjon på som står sterkast i skulen. Kan eg ha rett då?

Dei andre perspektiva er kognitivt perspektiv og humanistisk perspektiv. Eg synes det var lærerikt å lesa om dei ulike perspektiva, og dei sto veldig godt forklart i Imsen boka på s.379. Spesielt viktig syns eg måten de kognitive teoriene legg vekt på korleis tankane våre er med på å forme motivasjonen. Det at elevene holder på med det fordi dei synes det er spanande og finner ein meining i det dei gjer, synes eg er spesielt viktig for motivasjonen. "Det å søke nye utfordringer og å mestre de oppgavene en har satt seg, er en del av menneskets natur." (Imsen, 2005)

Då eg var i praksis på Skåredalen, hadde eg fokus på motivasjon heile tida då eg skulle planleggje nye timar. For meg var det ikkje berre viktig at alle elevane skulle følgje med i timen eller gjere alle oppgåvene, men eg ville at dei skulle ha ein følelse av at "dette var gøy!",og at dei satt igjen med den følelsen at dei fant ei meining med kvifor me skulle læra detta. Det var også viktig for meg å få alle interessert i det me skulle halde på med. Noko som til tider kunne væra ein stor utfordring. På bilete: Ut på tur i naturfagen!

Det er nok ikkje berre elevar som til tider slit med motivasjonen, eg kan ærleg innrømma at eg har mine periodar eg òg. Eg vil nok væra meir bevisst på dette etter at eg har blitt lærar, kor viktig motivasjonen er for elevane og ikkje minst for meg sjølv!

Ingen kommentarer: